2014. január 8., szerda

Székely Hírmondó - hirmondo.ro - Változásokra lehet számítani

November 16-án váltás történt a patinás esztelneki ferences zárdában: két új testvér és egy terciárius érkezett a súlyos betegségen átesett Tarziciusz atya helyébe. Köztük fráter Szilveszter, avagy világi nevén Kakucs Béla. 
– Megkérem, mutatkozzon be olvasóinknak!

– Marosvásárhelyen születtem 1961-ben, Nyárádremetén nőttem fel, ahol az első tíz osztályt végeztem. Abban az időszakban ez így volt, aztán a XI.–XII.-ket már Gyulafehérváron fejeztem be. Ezt követte a katonaság, majd hat évig ismét Gyulafehérváron voltam, ahol teológiát végeztem. 1987-ben szentelt pappá dr. Jakab Antal püspök úr, és kilenc évet egyházmegyés papként tevékenykedtem. Első állomáshelyem Zetelaka volt, majd Sepsiszentgyörgy következett, ahol két évig szolgáltam. Utána Szászmedgyesre helyeztek, akkor kértem felvételemet a ferences rendbe. Amikor a teológiát végeztem, ez nem volt lehetséges, hiszen a rendet a kommunista rendszer felszámolta. Életben hagyták a testvéreket, de negyven évig nem volt utánpótlás. Már a teológiai évek során foglalkoztatott ez a dolog. Elmondanék egy kis történetet is, ami a teológia első évében történt. A mostani segédpüspök úr, Tamás József volt a lelki vezetőnk, és ő több ízben tesztet készíttetett. Egyszer az volt a kérdés, hogy mit tennénk, ha a lottón megütnénk a főnyereményt. 1996-ban, amikor kértem a felvételemet a rendbe, akadt a kezembe az a füzetlap, amire ráírtam, a pénzből építtetnék egy kolostort, és kérném a felvételemet oda...

A teljes irás az alábbi linken olvasható 
Székely Hírmondó - hirmondo.ro - Változásokra lehet számítani

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése